Zoekwoorden Onderzoek

Bij een zoekwoorden onderzoek speuren we naar trefwoorden die jouw doelgroep gebruikt om zo veel mogelijk relevante bezoekers naar je website te trekken. Hierbij houden we rekening met de concurrentie voor een bepaalde zoekterm, het maandelijkse zoekvolume en de relevantie ervan voor jouw bedrijf.

5/5

Wat wordt er tijdens een zoekwoorden onderzoek gedaan?

Bij een zoekwoorden onderzoek is het de bedoeling om trefwoorden te vinden die jouw doelpubliek gebruikt. Tijdens een eerste ontmoeting zullen we je dan ook uitgebreid vragen naar de inhoud van je activiteiten en trefwoorden waaraan jullie zelf denken. Die kunnen we vervolgens gebruiken als vertrekpunt in keyword research tools.

Uit de resultaten selecteren en groeperen wij zoekwoorden die we met nieuwe webpagina’s kunnen viseren.

Welke informatie krijg je uit een zoekwoorden onderzoek?

Relevante trefwoorden

Je ontvangt een uitgebreide lijst van zoekwoorden die je met jouw website kan viseren. Ook synoniemen zijn inbegrepen om de webteksten natuurlijk over te brengen en de context te verduidelijken.

Het maandelijkse zoekvolume

Zoekwoorden met een hoog zoekvolume zijn natuurlijk interessant om na te jagen (als ze relevant zijn) en verdienen een eigen webpagina.

De huidige positie in zoekresultaten

Aan de hand van SEO analysetools kunnen wij de positie van trefwoorden in Google opvolgen en rapporteren.

SEO advies

Bij elk trefwoord moet rekening gehouden worden met de zoekintentie. Is je klant bijvoorbeeld op zoek naar informatie of wil hij iets kopen? Daarom bieden wij advies om elke zoekterm zo efficiënt mogelijk in te zetten.

Wat hebben wij nodig om een zoekwoorden onderzoek uit te voeren?

Als jouw websiteprestaties al gemeten worden door middel van marketingtools (bv. Google Search Console), dan zouden wij graag toegang krijgen tot die gegevens.

Daarnaast maken wij gebruik van SEO software (SEranking) en keyword research tools om een grondig zoekwoorden onderzoek voor jouw website uit te voeren. Hiervoor is dus geen tussenkomst van jou nodig.

Wel plannen wij graag een eerste kennismakingsgesprek om de inhoud van jouw activiteiten beter te begrijpen. Dit is een essentiële basis om de beste en relevantste trefwoorden te kunnen achterhalen.

Wat kost een zoekwoorden onderzoek bij Subesta?

Bij Subesta werken wij aan de hand van een uurtarief. U bepaalt dus zelf een maandelijks budget waaraan wij ons zullen houden. Neem contact op om jouw marketingbudget te bespreken! 

Waarom keyword research uitbesteden aan Subesta?

Wij blijven voortdurend op de hoogte van de laatste trends en nieuwtjes met betrekking tot zoekmachineoptimalisatie om de beste service te kunnen bieden. Bovendien hanteren wij een betrokken en persoonlijke houding die wij als kleine onderneming kunnen garanderen aan onze klanten.

Inhoudstabel

Vraag je zoekwoorden onderzoek aan

Vraag je zoekwoorden onderzoek aan door het contactformulier in te vullen en vertel ons wat meer over jouw website. Nadien nemen wij zo snel mogelijk contact me je op!

De eerste stap naar een hogere score in Google is bijna voltooid!
Vraag je zoekwoorden onderzoek aan 90%

Gerelateerde SEO Services

Achterhaal waarom jouw website niet de verwachte prestaties behaald in zoekmachines.

Optimalisatie van de technische aspecten om jouw website gebruiksvriendelijk te maken voor zoekmachines en bezoekers.

Krijg een voorsprong op het SEO traject door je concurrenten te analyseren op het gebied van keywords, backlinks en techniek.

Laat je content optimaliseren voor een hogere positie in zoekmachines. Keyword dichtheid, alt tags en title tags zijn voor ons geen vreemde termen.

Websites met een groot aantal relevante backlinks verschijnen doorgaans hoger in de zoekresultaten.

Bevorder de klantenbinding, versterk je naambekendheid en verhoog je omzet met een doordachte content marketing strategie.

Zoekwoorden onderzoek

Waarom gevonden worden op trefwoorden die klanten niet gebruiken? Besteed je zoekwoorden onderzoek uit aan Subesta om online vindbaar te worden voor klanten!

Wat is een zoekwoorden onderzoek?

De juiste zoekwoorden bepalen is de eerste stap om relevant zoekverkeer naar je website te trekken. Je kan het bekijken als de fundering voor jouw artikel of pagina. Aan de hand van een zoekwoorden onderzoek achterhaal jij DE keywords die jouw doelgroep dagelijks gebruikt. Zo verhoog je de zichtbaarheid van je pagina in Google en grijp je de aandacht.

Stappenplan zoekwoordenonderzoek van Subesta​

Wat zijn de sterktes?

Hoe maak je het leven van de klant eenvoudiger?

Wat is de meerwaarde voor de klant?

Hoe ga je te werk?

1

Verdieping in jouw bedrijf

Om een goede zoekwoorden analyse uit te voeren, is het essentieel om jouw diensten en producten volledig te kunnen interpreteren. Daarom starten we de samenwerking met een inleidend gesprek om elkaar beter te leren kennen. Tijdens dit gesprek stel ik enkele vragen die me meer informatie geven over jullie service of product. Bijvoorbeeld:

Daarnaast kan ik alle informatiebronnen, die jullie ter beschikking hebben, gebruiken om het totale plaatje te vervolledigen. Denk daarbij aan brochures, flyers, nieuwsbrieven en meer.

2

Inzicht in Google search console

Als je reeds gebruik maakt van Google Search Console, kan dit extra informatie geven over de zoekwoorden waar jij nu al op gevonden wordt. Als die relevant zijn, kan ik die integreren in het verslag. Om op die manier een hogere positie te halen in Google voor dat keyword.

3

Concurrentie analyse

Regelmatig hebben concurrenten reeds een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Daarom is het nuttig om na te gaan voor welke zoekwoorden zij in Google ranken. Afhankelijk van de relevantie voor jou onderneming, kunnen we die SEO zoekwoorden infiltreren.

4

Uitwerking zoekwoorden onderzoek

Vervolgens ga ik met al deze informatie aan het werk om een verslag uit te brengen die de meest relevante zoekwoorden bevat voor jou onderneming. Om die keywords te optimaliseren houd ik rekening met onderstaande zaken:

5

LSI zoekwoorden analyse

LSI is de Engels afkorting voor Latent Semantic Indexing keywords. Dat zijn zoekwoorden die verband houden met de hoofdterm waar jij op gevonden wil worden. Zo houdt Google de laatste jaren rekening met de totale context van jouw artikel. Google geeft zo bij elke zoekopdracht gerelateerde termen die relevant zijn.

6

Longtail zoekwoorden

Zoektermen die opgebouwd zijn uit meer dan 5 woorden zijn longtail zoekwoorden. Deze zoektermen hebben een lager volume in zoekverkeer, maar zijn daarom uitstekend om te gebruiken. Omdat iedereen wil rangschikken voor de exacte zoekwoorden (1-2 woorden), heb je minder concurrentie. In mijn artikel over blogideeën bespreek ik enkele SEO zoekwoorden tools, die ik gebruik.

7

Zoekwoorden vergelijken

Door middel van Google Trends kan ik onderzoeken welke synoniemen van je zoekterm regelmatig gebruikt worden. Aan de hand van onderstaande foto zie je bijvoorbeeld dat de zoekterm ‘auto’ veel meer gebruikt wordt dan ‘wagen’.

Welke zoekwoorden kiezen na analyse?

Op basis van de resultaten na bovenstaande acties toe te passen, krijgen we een lijst van zoekwoorden. Uit die lijst kunnen we de zoektermen filteren, die voor jou van toepassing zijn. Zo een lijst ziet er uit als volgt:

Op basis van de reeds opgebouwde autoriteit van je website, selecteer ik enkele zoekwoorden die relevant voor jou zijn. Daarbij hou ik rekening met het maandelijkse zoekvolume (Search Volume) en de moeilijkheidsgraad (Search Difficulty) om te concurreren.

Kortom, door middel van bovenstaande acties win jij met zoekwoorden. Het zoekwoorden onderzoek kan je eenvoudig uitbesteden door ons te contacteren! Subesta helpt je graag verder!

Hulp nodig met zoekwoorden onderzoek?