Zoekwoorden onderzoek

Waarom gevonden worden op trefwoorden die klanten niet gebruiken? Besteed je zoekwoorden onderzoek uit aan Subesta om online vindbaar te worden voor klanten!

Wat is een zoekwoorden onderzoek?

De juiste zoekwoorden bepalen is de eerste stap om relevant zoekverkeer naar je website te trekken. Je kan het bekijken als de fundering voor jouw artikel of pagina. Aan de hand van een zoekwoorden onderzoek achterhaal jij DE keywords die jouw doelgroep dagelijks gebruikt. Zo verhoog je de zichtbaarheid van je pagina in Google en grijp je de aandacht.

Stappenplan zoekwoordenonderzoek van Subesta​

Wat zijn de sterktes?

Hoe maak je het leven van de klant eenvoudiger?

Wat is de meerwaarde voor de klant?

Hoe ga je te werk?

1

Verdieping in jouw bedrijf

Om een goede zoekwoorden analyse uit te voeren, is het essentieel om jouw diensten en producten volledig te kunnen interpreteren. Daarom starten we de samenwerking met een inleidend gesprek om elkaar beter te leren kennen. Tijdens dit gesprek stel ik enkele vragen die me meer informatie geven over jullie service of product. Bijvoorbeeld:

Daarnaast kan ik alle informatiebronnen, die jullie ter beschikking hebben, gebruiken om het totale plaatje te vervolledigen. Denk daarbij aan brochures, flyers, nieuwsbrieven en meer.

2

Inzicht in Google search console

Als je reeds gebruik maakt van Google Search Console, kan dit extra informatie geven over de zoekwoorden waar jij nu al op gevonden wordt. Als die relevant zijn, kan ik die integreren in het verslag. Om op die manier een hogere positie te halen in Google voor dat keyword.

3

Concurrentie analyse

Regelmatig hebben concurrenten reeds een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Daarom is het nuttig om na te gaan voor welke zoekwoorden zij in Google ranken. Afhankelijk van de relevantie voor jou onderneming, kunnen we die SEO zoekwoorden infiltreren.

4

Uitwerking zoekwoorden onderzoek

Vervolgens ga ik met al deze informatie aan het werk om een verslag uit te brengen die de meest relevante zoekwoorden bevat voor jou onderneming. Om die keywords te optimaliseren houd ik rekening met onderstaande zaken:

5

LSI zoekwoorden analyse

LSI is de Engels afkorting voor Latent Semantic Indexing keywords. Dat zijn zoekwoorden die verband houden met de hoofdterm waar jij op gevonden wil worden. Zo houdt Google de laatste jaren rekening met de totale context van jouw artikel. Google geeft zo bij elke zoekopdracht gerelateerde termen die relevant zijn.

6

Longtail zoekwoorden

Zoektermen die opgebouwd zijn uit meer dan 5 woorden zijn longtail zoekwoorden. Deze zoektermen hebben een lager volume in zoekverkeer, maar zijn daarom uitstekend om te gebruiken. Omdat iedereen wil rangschikken voor de exacte zoekwoorden (1-2 woorden), heb je minder concurrentie. In mijn artikel over blogideeën bespreek ik enkele SEO zoekwoorden tools, die ik gebruik.

7

Zoekwoorden vergelijken

Door middel van Google Trends kan ik onderzoeken welke synoniemen van je zoekterm regelmatig gebruikt worden. Aan de hand van onderstaande foto zie je bijvoorbeeld dat de zoekterm ‘auto’ veel meer gebruikt wordt dan ‘wagen’.

Welke zoekwoorden kiezen na analyse?

Op basis van de resultaten na bovenstaande acties toe te passen, krijgen we een lijst van zoekwoorden. Uit die lijst kunnen we de zoektermen filteren, die voor jou van toepassing zijn. Zo een lijst ziet er uit als volgt:

Op basis van de reeds opgebouwde autoriteit van je website, selecteer ik enkele zoekwoorden die relevant voor jou zijn. Daarbij hou ik rekening met het maandelijkse zoekvolume (Search Volume) en de moeilijkheidsgraad (Search Difficulty) om te concurreren.

Kortom, door middel van bovenstaande acties win jij met zoekwoorden. Het zoekwoorden onderzoek kan je eenvoudig uitbesteden door ons te contacteren! Subesta helpt je graag verder!

Hulp nodig met zoekwoorden onderzoek?