Zoekwoorden Onderzoek

Bij een zoekwoorden onderzoek speuren we naar trefwoorden die jouw doelgroep gebruikt om zo veel mogelijk relevante bezoekers naar je website te trekken. Hierbij houden we rekening met de concurrentie voor een bepaalde zoekterm, het maandelijkse zoekvolume en de relevantie ervan voor jouw bedrijf.

5/5

Wat wordt er tijdens een zoekwoorden onderzoek gedaan?

Bij een zoekwoorden onderzoek is het de bedoeling om trefwoorden te vinden die jouw doelpubliek gebruikt. Tijdens een eerste ontmoeting zullen we je dan ook uitgebreid vragen naar de inhoud van je activiteiten en trefwoorden waaraan jullie zelf denken. Die kunnen we vervolgens gebruiken als vertrekpunt in keyword research tools.

Uit de resultaten selecteren en groeperen wij zoekwoorden die we met nieuwe webpagina’s kunnen viseren.

Welke informatie krijg je uit een zoekwoorden onderzoek?

Relevante trefwoorden

Je ontvangt een uitgebreide lijst van zoekwoorden die je met jouw website kan viseren. Ook synoniemen zijn inbegrepen om de webteksten natuurlijk over te brengen en de context te verduidelijken.

Het maandelijkse zoekvolume

Zoekwoorden met een hoog zoekvolume zijn natuurlijk interessant om na te jagen (als ze relevant zijn) en verdienen een eigen webpagina.

De huidige positie in zoekresultaten

Aan de hand van SEO analysetools kunnen wij de positie van trefwoorden in Google opvolgen en rapporteren.

SEO advies

Bij elk trefwoord moet rekening gehouden worden met de zoekintentie. Is je klant bijvoorbeeld op zoek naar informatie of wil hij iets kopen? Daarom bieden wij advies om elke zoekterm zo efficiënt mogelijk in te zetten.

Wat hebben wij nodig om een zoekwoorden onderzoek uit te voeren?

Als jouw websiteprestaties al gemeten worden door middel van marketingtools (bv. Google Search Console), dan zouden wij graag toegang krijgen tot die gegevens.

Daarnaast maken wij gebruik van SEO software (SEranking) en keyword research tools om een grondig zoekwoorden onderzoek voor jouw website uit te voeren. Hiervoor is dus geen tussenkomst van jou nodig.

Wel plannen wij graag een eerste kennismakingsgesprek om de inhoud van jouw activiteiten beter te begrijpen. Dit is een essentiële basis om de beste en relevantste trefwoorden te kunnen achterhalen.

Wat kost een zoekwoorden onderzoek bij Subesta?

Bij Subesta werken wij aan de hand van een uurtarief. U bepaalt dus zelf een maandelijks budget waaraan wij ons zullen houden. Neem contact op om jouw marketingbudget te bespreken! 

Waarom keyword research uitbesteden aan Subesta?

Wij blijven voortdurend op de hoogte van de laatste trends en nieuwtjes met betrekking tot zoekmachineoptimalisatie om de beste service te kunnen bieden. Bovendien hanteren wij een betrokken en persoonlijke houding die wij als kleine onderneming kunnen garanderen aan onze klanten.

Inhoudstabel

Vraag je zoekwoorden onderzoek aan

Vraag je zoekwoorden onderzoek aan door het contactformulier in te vullen en vertel ons wat meer over jouw website. Nadien nemen wij zo snel mogelijk contact me je op!

De eerste stap naar een hogere score in Google is bijna voltooid!
Vraag je zoekwoorden onderzoek aan 90%

Gerelateerde SEO Services

Achterhaal waarom jouw website niet de verwachte prestaties behaald in zoekmachines.

Optimalisatie van de technische aspecten om jouw website gebruiksvriendelijk te maken voor zoekmachines en bezoekers.

Krijg een voorsprong op het SEO traject door je concurrenten te analyseren op het gebied van keywords, backlinks en techniek.

Laat je content optimaliseren voor een hogere positie in zoekmachines. Keyword dichtheid, alt tags en title tags zijn voor ons geen vreemde termen.

Websites met een groot aantal relevante backlinks verschijnen doorgaans hoger in de zoekresultaten.

Bevorder de klantenbinding, versterk je naambekendheid en verhoog je omzet met een doordachte content marketing strategie.