Zo schrijf je een Google review

een bedrijfsbeoordeling schrijven op Google

Google reviews spelen steeds meer een belangrijke rol in het keuzetraject van een klant. Daarom is het als klant belangrijk om je ervaring te delen met anderen. Door een Google review te schrijven, kan je andere mensen aanmoedigen of behoeden om de diensten van een bedrijf te gebruiken.

Niet alleen internetgebruikers hebben baat bij reviews, maar ook bedrijven kunnen profiteren van een goede beoordeling. Hoe beter een bedrijf namelijk wordt beoordeeld, hoe hoger hij zal scoren in de zoekresultaten van Google.

Wist je zelfs dat Google een puntensysteem heeft bedacht om mensen meer reviews te laten schrijven? Wie voldoende bijdragen plaatst, wordt lid van de Local Guides community.

In deze blog laat ik zien hoe je een Google review schrijft. Lees dus zeker verder!

Een Google review schrijven in 4 stappen

Benodigde tijd: 5 minuten.

  1. Log in met je Google-account

    Als je ooit Gmail hebt gebruikt, ben je al in het bezit van een Google account. Met een Google account kan je gratis gebruik maken van alle Google producten zoals Drive, Gmail, Documenten en kan je dus ook reviews schrijven op een bedrijfsprofiel.
    Klik op de startpagina van Google Zoeken in de rechterbovenhoek op de knop ‘Inloggen’ en geef je e-mail en wachtwoord in.

    Log in op je Google account

  2. Zoek het bedrijf op in Google waarvoor je een review wil schrijven

    Je kan hiervoor gebruik maken van Google Zoeken of Google Maps. Op de resultatenpagina van Google zal je een bedrijfsvermelding zien staan met alle bedrijfsgegevens.

  3. Klik op de knop ‘Een review schrijven’

    Een google review schrijven knop

  4. Geef een beoordeling en voeg een opmerking en/of foto toe

    Omschrijf je belevenis duidelijk en specifiek zodat je review nuttig is voor andere mensen. Hou daarbij rekening met het reviewbeleid van Google. Klik vervolgens op de knop ‘Posten’ om je review openbaar te zetten.

    een google review posten

Zo eenvoudig is het om een Google review te schrijven!

Bij een negatieve review zullen (sommige) bedrijven er alles aan doen om je mening te veranderen. Ze starten bijvoorbeeld een dialoog om hun service te verbeteren of bieden je een korting aan. Zo willen ze je overtuigen om een negatieve review te verwijderen of aan te passen. Wat natuurlijk hun goed recht is!

Hoe dan ook heb je bijgedragen aan de gebruiksvriendelijkheid van zoekmachines.

Inhoudstabel

Hulp nodig met de SEO van jouw website? Bekijk onze services: