Content marketing

Begrijp, bereik en zet aan tot actie met een slimme content strategie. Toon je expertise in het vak met de hulp van Subesta, jouw content marketing specialist in Turnhout.

Wat is de betekenis van content marketing?

Content marketing is een marketing strategie waarbij op consequente basis waardevolle en relevante inhoud wordt aangeboden om de juiste doelgroep aan te trekken met de bedoeling een duurzaam klantenbestand op te bouwen en de winstmarge van je bedrijf te vergroten.

Het doel van content marketing

Uit deze definitie kunnen we meteen het doel van content marketing afleiden. Namelijk, een relevante doelgroep aantrekken en converteren tot betrouwbare klanten.

Tegenwoordig kan je alles vinden op het internet. Mensen maken hier dan ook graag gebruik van. Door jouw doelgroep consistent waardevolle informatie te bieden, creëer je een vertrouwensrelatie met de klant. Als jij het niet doet, vinden ze de informatie wel ergens anders. Met het gevolg dat je mogelijke klanten verliest.

Content en SEO

Is content creëren echt zo belangrijk voor zoekmachineoptimalisatie? Het antwoord is: JA! Toch is een overmatige productie van artikels geen garantie om hoger in de resultaten van Google te eindigen. Daarom ligt bij content marketing de focus op kwaliteit.

Door kwalitatieve content te schrijven, vergroot je de kans op backlinks. Dit zijn verwijzingen naar jouw webpagina. Hoe waardevoller jouw inhoud, hoe meer jouw content gedeeld zal worden. Hierdoor stijgt jouw domeinautoriteit, met een mogelijke stijging in de zoekresultaten tot gevolg.

Wist je dat content één van de drie pijlers is waar zoekmachine optimalisatie rond draait?

Hulp nodig met content marketing?

Een content marketing strategie bepalen

Om een content marketingplan op te stellen hebben we twee essentiële zaken nodig: een gedetailleerde doelgroep analyse en een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Dat doen we door vragen te stellen zoals: Wie is mijn doelgroep? Waar bevinden ze zich op het internet? Waar zijn ze naar op zoek? Wat zijn de sterktes van mijn product of dienst? Op die manier spelen we in op de behoeften van de klant zonder opdringerig over te komen. Je doelgroep is namelijk al op zoek naar informatie. Voldoe jij aan de verwachtingen van je bezoeker, dan zal je op termijn beloont worden in de zoekmachines.

Klaar om meer relevante bezoekers naar je website te trekken?